úterý 16. dubna 2013

Modré v modré

Šiji si cestovní tašku na herduli. Plánuji spoustu vnitřních kapsiček a jednu velkou kapsu vnější. Myslela jsem si, že vnější kapsa bude toužit po krajkové ozdobě. Myslela jsem si, že když lístkovinu stále znásilňuji, opravdu, lépe, pevněji a pravidelněji a symetričtěji, mám lísteček ušitý než upaličkovaný, že asi padesát až sedmdesát let starý podvinek pro vložku z páskové krajky bude ten pravý. Elegantně se zbavím věkovitých zděděných ombré perlovek, modrá měňavost na ručně tkaném režném plátně bude ten oživující, ale nekřičící detail.
Jeden večer jsem dělala rámeček a chválila se za nápad.
Druhý večer jsem začala s vnitřkem a najednou jsem v rozpacích.
Neslušelo by to pak krajce lépe jinde?

3 komentáře:

  1. Krajka je zdobení, tak jí to bude slušet všude. Na tašce i na polici, na polštáři nebo všítá do záclonky venkovského okýnka. Všude tam si tvou krajku umím představit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do poličky ne. Dečkové šílenství mne opustilo (netvrdím ale, že je to definitivní stav). Jak si zaliji čaj, tak půjdu na poslední roh. Zítra bych měla tužit :-) a pak se rozhodnu, zda taška a nebo něco jiného. To jiné by byl asi polštář (ááááááách, dočkám-li se pracovny...).
      :-D potřebuji hodně natrénovat lístkovinu. První dvě kytičky jsou ještě kostrbaté, ale už začínám být spokojena. Sranda, je, že jsem pečivě píchala do dírek po dávné předchůdkyni v domnění, že staré krajkářky byly vzorem přesnosti a preciznosti. Už to doklepnu dle mustru. Ale kdybych měla znova dělat, tak vzor překreslím. Vodivý pár jde v tomto provedení hodně podivně - a nemusel by.
      Podvinek jsem měla půjčený od paní Proškové, když jsme si měly vybrat něco k rekonstrukci. Toto není rekonstrukce. Prostě se mi líbil.
      Vaří voda, hurá k herduli.

      Vymazat